Annons:
Etikettöppen-grupp
Läst 971 ggr
Sagolika
5/18/08, 10:43 PM

F-n! Katten blev rosa efter badet!

Åh! Här gör man sig till och köper ett speciellt vitgörande shampo för den vita pälsen och vad händer?! Jo, visserligen blev det mesta av den vita pälsen vitare, men en hel del av den vita pälsen färgades rosa Förvånad En sån påskägg-effekt hade jag ju inte tänkt mig!

Jag följde instruktionerna och sköljde noga efteråt. Då vi handdukstorkade katten ser vi till vår fasa att den är rosa i delar av den vita pälsen. Det är alltså inte huden som lyser igenom, utan pälsen har verkligen färgats rosa.

Katten är en f 09 22. Shampot var från Anju-Beauté. De har jättebra produkter, som jag alltid varit nöjd med tidigare. Resten av pälsen tvättades med ett strävgörande shampo, särskilt på ryggen och vi sköljde noga.

Vad ska vi göra? Katten ska ställas ut om 1 vecka.

Skölja igen med bara vatten? Tvätta det rosa med vanligt kattshampo?

Katten är inte så förtjust i att bada, men det går.

Annons:
vettan
5/18/08, 10:48 PM
#1

Tvätta med  grön yes om det går,,,,

Sagolika
5/18/08, 10:54 PM
#2

Ja, vi får väl prova det om inget annat hjälper.

Sagolika
5/18/08, 11:14 PM
#3

Nu har jag mailat till Birgitta May. Hon säljer ju produkterna och är jätteduktig. Hon vet säkert vad man kan göra. Dock är hon emot Yes, det vet jag, eftersom det ska vara giftigt för katter och inte bra för deras hud och päls, så jag provar helst något annat först.

SirMaxwells
5/19/08, 12:29 AM
#4

Jag har precis badat mina katter, först 2 gånger med det gröna och sen 1 gång med det röda från Birgitta May,

Musse som har mycket vitt har jag gått igenom fast hon inte är torr men det ser inte ut som hon blev rosa iallafall.

Hoppas du får bort det rosa på din katt, dock kan jag inte tro att YES skulle vara giftigt, vi använder det ju till vårt porslin och skulle det vara giftigt skulle vi väl inte använda det till sånt som vi stoppar i munnen?

Får du inte bort det rosa så blir det spännande att se henne till helgen, jag har aldrig sett en påskfärgad skogis;-)

/Lisbet

Sagolika
5/19/08, 1:22 AM
#5

#4 Det var ett blått shampo som heter Blancheur, så det är inte samma som du använt.

Nja, så roligt ska vi väl inte ha det ;) Vi ska nog få bort det.

Sagolika
5/20/08, 1:18 AM
#6

Fortsättning följer på Norsk skogkatt i Fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: